Egy komoly üzletember irodájának éke, a kanapé

Magyarországon is terjedőben vannak a agyméretű, reprezentatív célokat is szolgáló vezetői irodák. Egy ilyen irodába nem elég egy szép asztal, főnökszék és néhány polc. Az üzlettársak, üzletfelek, esetleg riválisok fogadásának egyik igényes módja, ha van egy vagy több elemből álló, komoly megjelenésű kanapé az irodában.

Ezen meg lehet inni egy italt, kötetlenebb és bensőségesebb a beszélgetés, nem olyan hivatalos, mint egy székben ülve az asztal másik oldalán. A marketing mára nem csak a termékek és szolgáltatások eladásának eszköze. Mára a személyi marketing lett a legfontosabb, hiszen, akiben bíznak, az könnyen győz meg bárkit az igazáról, arról, hogy egy terméket érdemes megvenni, tovább értékesíteni, vagy igénybe venni egy szolgáltatást.

A befektetők meggyőzésére szintén a személyes fellépés az elsőszámú eszköz. Mitől is lehetne erőteljesebb a személyes varázs, ha nem attól, hogy egy kimondottan igényes, komoly és elegáns irodában dolgozik az ember? Egy olyan irodában, ahol van egy kényelmes, ugyanakkor mértéktartóan reprezentatív kanapé, amin az üzlet részleteit megbeszélve meg lehet inni egy italt. Így kialakul egy személyes viszony, ami előnyt jelenthet a versenytársakkal szemben.

Tulajdonképpen a kapcsolatépítés egyik legfontosabb része ez a fajta mértékletes „haverkodás”. De milyen is legyen az a kanapé? Az iroda belső berendezés nagyban függ a cég arculatáról, az iroda tulajdonosának személyiségétől, ízlésétől, életkorától, beosztásától, és természetesen az anyagi kerettől, amit erre lehet szánni. Érdemes ilyesmibe beruházni, a reprezentatív dolgokon spórolva kisstílű benyomást keltehetünk az ilyesmire túlzottan adó befektetők, üzletfelek körében. Sajnos ez egy ilyen, külsőségekre nagyon is adó világ.

Egy fiatal, felsővezetői státuszban lévő üzletember irodája nem kell, hogy komor legyen, mindenféle tömör fa és bőr holmival. A modern berendezés éppúgy bizalomgerjesztő, mint a klasszikus elegancia. A fekete, letisztult formavilágú kanapé ideális választás. Kárpitozását tekintve a bőr soha nem megy ki a divatból, ám nem kell elitistának lenni, ma már nagyon csodálatos és letisztult textil kárpitozásokat készítenek, valamint a textilbőr bevonat is igazán elegáns. Egy irodába a plüss kárpitot inkább hanyagoljuk, de majdnem minden más belefér. Egy idősebb úrnak a klasszikus holmik is nagyon jól állnak.

A barnás tónusú iroda, a barna bőr, esetleg textilbőr kanapé egy-egy fotellel, igazán megbízható és kellőképpen vaskalapos benyomást kelt. A vaskalapos ez esetben pozitívum, mert a lefektetett megállapodáshoz való ragaszkodást jelöli, ez pedig a szerződő felek esetében nagyon komoly előny.

Nyilvánvalóan vannak olyan irodák, amiknél megengedhető az extravagancia, talán éppen a cég filozófiája, forgalmazott, gyártott termékei vagy szolgáltatásai miatt. Esetleg saját logóval ellátott, a cégre utaló, saját tervezésű darabok is bekerülnek. Arra azonban érdemes figyelni, hogy az irodába beállított kanapé ne keltsen otthonos, meleg érzést, mivel ilyen esetekben kissé talán komolytalanná válik a hangulat. A kanapénak a kényelem mellett azt kell sugallnia, hogy egy komoly irodában tartózkodunk, ahol komoly emberek, komoly dolgokról beszélgetnek és nagy üzleteket kötnek egymással, nem pedig valami családi vállalkozás kellős közepébe csöppentük, és bármelyik pillanatban megjelenhet az asszony vagy a gyerekek és végigfekszenek a családi kanapén.