Kutatás kategória bejegyzései

Seo cheklista: ezekre figyelj oda a honlapodon

Már évekkel ezelőtt szállóigévé vált „a tartalom a király” aranyszabály, amely arra próbálta felhívni a keresőoptimalizálók és a honlaptulajdonosok figyelmét, hogy egy honlap csak saját értéket képviselő tartalommal lehet hasznos a látogatók számára.

Ha rendelkezünk megfelelő minőségű saját tartalommal, akkor semmi nem állhat az utunkba, hogy honlapunkat sikeresen optimalizáljuk és a látogatottság növelés elinduljon. Ehhez persze ügyesnek kell lennünk, de a honlapon belüli keresőoptimalizálás alapjait némi odafigyeléssel sikeresen végezhetjük.

Tételezzük fel, hogy ismerjük, mely kulcsszavak generálhatják számunkra a legnagyobb releváns organikus forgalmat, így nekikezdhetünk a honlapunk belső keresőoptimalizálásának. Rendelkezünk tehát egy honlappal és a hozzá tartozó szöveges tartalmakkal, illetve a kulcsszóelemzés dokumentációjával.

Kezdjük tehát a szöveges tartalom minőségének ellenőrzésével és magának a szövegnek az optimalizálásával! Elsődlegesen ellenőrizzük a helyesírási és gépelési hibákat!

Egyértelműen bizalom rombolóként hat egy hibáktól hemzsegő szöveg, igénytelenséget és megbízhatatlanságot sugall, ráadásul a Google is kevésbé minőségesnek tulajdonít egy olyan tartalmat, amely számos elírást tartalmaz. Ha ezt javítottuk és a szövegünk már kellően igényes és érdekes, áttérhetünk az írás optimalizálására.

Tudni érdemes, hogy a cikk első bekezdése kap legtöbb figyelmet az olvasótól, így ebben a részben érdemes elhelyezni a cikkre vonatkozó legfőbb információkat. Természetesen ennek a Google is tudatában van.

Évekkel ezelőtt hódított a kulcsszósűrűség kifejezés és sokan tettek ajánlást a főbb kulcsszavak százalékos arányára. Ma már ez teljesen logikátlan, hiszen a Google szinte tökéletesen hasonlítja össze a szinonimákat, ragozott alakokat és kapcsolódó kifejezéseket, így hatékonyan állapítja meg egy írás valódi relevanciáját.

Ha elvégeztük a tartalmi optimalizálást, térjünk át a belső keresőoptimalizálás egyik legfontosabb kérdésére, a fő címsorra! Ez a címsor jelenik meg a böngésző ablakának tetején, és ez látható címként a Google találati listáján is. Tehát úgy kell megválasztanunk, hogy az organikus találati listán szívesen kattintsanak rá a felhasználók, másrészről pedig a SEO-t is segítse. A legfőbb ajánlások arról írnak, hogy aelején elhelyezett kulcsszavak nagyobb jelentőséggel bírnak, mint a hátrébb helyezkedő szavak. Azt is tartsuk figyelembe, hogy férjünk bele a 65-70 karakterbe!

Figyeljünk a többi fejléc elem helyes megválasztására is!

Kiemelt jelentőséggel bír a meta leírás, amely amellett, hogy némi jelentőséggel bír a keresőoptimalizálásban, megjelenik az organikus találati listákon. Tehát nem csak a kulcsszavakat kell tartalmazza, hanem ösztönzően kell hatnia a felhasználóra, hogy a találati listáról a mi honlapunkat válassza.

Következő lépésként vizsgáljuk meg a tartalom címeinek és alcímeinek állapotát! Amennyiben ezek nem megfelelően írják le az adott szövegrészek tartalmát, abban az esetben módosítsuk! Természetesen a címek és alcímek nem a kulcsszavak felsorolását jelentik, hanem a látogatókat segítő tagolást, amelyet okosan használva saját céljainkra fordíthatunk.

Tételezzük fel, hogy a honlapunk megfelelő keresőbarát url struktúrával rendelkezik, a linkek belső átjárhatósága megfelelő, igényes képi tartalmaink vannak és a honlapunk dizájnja van annyira szép, hogy ne befolyásolja negatívan a látogatói statisztikákat!

Ez esetben megtettük azokat a lépéseket, amelyek egy hosszabb út első mérföldkövét jelentik. A valódi munka még csak ezután kezdődik. El kell érnünk, hogy a világháló a szájára vegyen bennünket, így generálva természetes linképülést. Témától függően jelen kell lennünk a médiában, szakmai oldalakon, a szociális hálózatokban. Ha mindezt megtettük, joggal várhatjuk a sikert.

Keresőoptimalizálás tanácsadás – a siker rajtad is múlik!

Ha megismerkedtünk a keresőoptimalizálás alapjaival, felvetődik a kérdés, hogy végezzük mi magunk vagy keressünk egy erre szakosodott céget.

Persze adott annak a lehetősége is, hogy megfizetünk egy átfogó tanácsadói szolgáltatást és ezen javaslatok alapján lavírozunk a honlapunkkal. A döntés mindig a honlap tulajdonosáé.

A keresőoptimalizálás kicsit olyan, mint a foci és a politika: mindenki ért hozzá. Az igazság persze ettől távol áll, hiszen néhány órányi utánjárással képtelenség kiváltani több év szakmai gyakorlatát, de a felületes szemlélődő valóban azt hiheti, hogy a keresőoptimalizálás a kulcsszavak elhelyezéséről és a katalógusokba való regisztrálásról szól.

Számos érv sorakozik amellett, hogy honlapunk optimalizálását hozzáértő, kellő gyakorlattal és komoly referenciákat felmutatni képes céggel végeztessük el. Különösen igaz ez abban az esetben, ha a honlap teljesítményétől a cégünk sikere is függ. Ilyenkor sokkal nagyobb veszteséget tudhatunk magunkénak a forgalom kiesésből adódóan, mint amennyit kifizethetünk egy felkészült SEO cégnek. Folytatás

Az igazságügyi szakértő

Az igazságügyi szakértő megnevezéssel nem egy hír hallatán találkozhatunk, előszeretettel hivatkoznak az állásfoglalásukra egy-egy nagyobb

  1. káresemény,
  2. peres eljárás során.

Ebből nagyjából ki is derülhet, hogy mivel is foglalkozik egy igazságügyi szakértő, de nézzük meg a pontos megnevezését, jogállását.

Magyarországon több jogszabály is előírja, hogy ki folytathat igazságügyi szakértői tevékenységet.

Eme tevékenységet lehet egy személyben, gazdasági társulásként vagy állami szervként végezni.

Mindegyik „társaságra” vonatkozik, hogy megfelelő iskolai végzettséggel, képzettséggel és szakmai gyakorlattal kell, hogy rendelkezzen az a személy, aki igazságügyi szakértői tevékenységet akar folytatni. A szakértői tevékenység további kritériuma, hogy rendelkezzen a megfelelő területi kamarai tagsággal.

Az igazságügyi szakértő a megfelelő tudás birtokában a jelenleg elérhető tudományos eredmények által támogassa az igazság kiderítését célzó eljárásokat. Ezek az eljárások akár polgári perben, akár bűnesettel kapcsolatos elgondolások cáfolásában vagy bizonyításában van jelentős szerepük. Egyre fontosabb már az az elvárás is, hogy a polgári ügyekben az eljáró bíróság akár elektronikus úton is tudjon kommunikálni a szakértővel, esetleg a szakértői tevékenységet végző gazdasági társulással.

Az egyszemélyes igazságügyi szakértő véleményét maga alkotja meg a megbízási szerződésben megfogalmazott eljárásban. Az ilyen szakértőket nevezik független szakértőnek.

A bírósági eljárások során az ilyen szakvéleményeket többnyire meg szokta támadni a peres felek valamelyike, mely általában egy újabb igazságügyi szakértői vélemény megkeresését írja elő. A több igazságügyi szakértőből álló gazdasági társulás szakvéleménye valamennyivel, nagyobb horderővel bír, mint az egyszemélyes igazságügyi szakértői vélemény.

A gazdasági társulás ugyanis több szakértő egységes hozzáállását adja egy-egy szakértői vélemény dokumentálásához, ami feltételezi, hogy az adott vitás, illetve kétséges esetet több szakértő is megvizsgálta; véleményüket egységes keretbe foglalva állították össze és ellenjegyezték azt.

Az igazságügyi szakértők nem csak peres eljárás kapcsán találhatók meg, magánszemélyként is fel lehet őket keresni. Nyilván kevés olyan hírről lehet hallani, ami egy magáncélból való megkeresés eredményét jelenti, de cégek és más kisebb – nagyobb vállalkozások is kérhetnek szakértői szakvéleményt.

A legtöbbször persze valamilyen káreset, peres eljárás során, illetve a bűnüldözők nyomozati munkáját segítik. Az igazságügyi szakértők vizsgálják meg például egy tűzeset kiindulási pontját; ebben az esetben az ő véleményük alapján dől el, hogy baleset vagy szándékos gyújtogatás történt. Ha a szakértői vélemény alapján az nyer bizonyítást, hogy szándékosság történt, kiindulópontja egy nyomozati eljárásnak.

De vannak olyan esetek is, amikor egy nyomozati eljárás során válik szükségessé egy igazságügyi szakértői vélemény. Ilyen eset lehet például, amikor egy kézzel írott levélről kell megállapítani, adott minta alapján, hogy kinek az írása lehet. A szakértő véleménye bizonyítékként jelenhet meg egy – egy nyomozati eljárásban, mely alapos gyanú fogalmát meríti ki.

Az igazságügyi szakértők tudásukkal támogatják az igazság kiderítését; tudásuk és szakértelmük mellett függetlenségükkel nyújtják a megbízható információs hátteret a kétséges vagy vitás helyzetek feloldásában – adott területen belül. (Forrás: Restaurator.hu)

Továbbra is szélmalomharc a dohányzásról való leszokási küzdelem

Nem változott a dohányzók leszokásra való hajlandósága az elmúlt két év folyamán – jelentette a Szinapszis.hu a legújabb kutatásuk alapján, ahol közel 700 dohányzót kérdeztek meg, és amit a cég a Nemdohányzók Világnapja alkalmával csinált.

Az idősebbek többet dohányoznak, a fiatalabbak kevesebbet, mint két éve.

Átlagosan a megkérdezettek 22 éve dohányoznak, de ez a szám nagyon változó a korra való tekintettel, 35 éves korig 8 éve, 55 felett pedig átlagosan 40 éve dohányoznak!

A nagy többség (94 százalék) naponta általában 14 szál cigarettát szív el, ez a szám megegyezik a 2011-es adatokkal. Érdekességképpen a napi átlagban az elmúlt évekhez képest nincs változás, viszont életkori szempontból van átrendeződés: 2 éve a 18-35 évesek naponta átlagosan 13 szál cigarettát szívtak, most pedig ez a szám 10-re módosult, viszont az idősebbeknél 14-15 szálról 17-18 szálra változott meg az átlag. Folytatás

Kocsmakedveltség a közösségi médiában

A legtöbb romkocsma és a bor kapcsolata számos kérdést vetett fel, ezért történt az a felmérés, amiből az derül ki, hogy a legtöbbet az Ötkert romkocsmáról, a Szimpláról és az Urimuriról beszélnek a felhasználók. A beszélgetésekből az is kiderül, hogy a bor fogyasztása mindig szóba kerül.

A romkocsmák a budapesti vendéglátás egyik speciális szolgáltató helyei, ahol a kívülről lepusztult falak mögött egyedi hangulatú értékeket közvetítő világ tartozik. A romos környezet fontos gasztronómiai értékeket is közvetít, amelyhez hozzátartozik a borfogyasztás, és a fröccs, mint ital.

A romkocsma kategóriában az Ötkert a legnépszerűbb, erről a szórakoztató egységről beszélnek leginkább a közösségi médiában. A

többi kedvelt szórakozóhelyek:

  • Fogas Ház,
  • az Ankert,
  • a Morrison’s2 és a Romkert.

A Morrison’s2 romkocsmával kapcsolatban érdekes megfigyelést tehetünk: míg a többi szórakozóhely kedvelői aktívan osztják meg élményeiket, tervezik a közösségi oldalakon keresztül a programjaikat, amíg beszélnek az aktuális akciós ajánlatokról, addig a Morrison’s2 40 000 kedvelői nem mutatnak ekkora aktivitást. Más közösségi fórumokon a többi romkocsma kedvelői, bár kevesebben vannak, aktívan beszélgetnek a kedvenc helyükről.

A közösségi média egyik főszereplője természetesen a Facebook, ahol rengeteg információt osztanak meg a romkocsmák közönségük számára. A programok és a gasztronómiai érdekességek más platformokon is megjelentek: híradásokban, blogokban és a Twitteren is. Az érdekességek és a kedvelők közötti csevegés fő témája a bor, a programtervezés megbeszélésekor is szóba kerülő téma szintén a a bor, és a borok élvezetéhez kapcsolódó egyéb italkeverékek, mint a fröccs, hosszúlépés.